USA Florida 2015 - Dag 8 - Reisverslag uit Sarasota, Verenigde Staten van Mick Vermeulen - WaarBenJij.nu USA Florida 2015 - Dag 8 - Reisverslag uit Sarasota, Verenigde Staten van Mick Vermeulen - WaarBenJij.nu

USA Florida 2015 - Dag 8

Door: Mick

Blijf op de hoogte en volg Mick

02 Mei 2015 | Verenigde Staten, Sarasota

Terwijl ik rustig wakker word, een ontbijtje maak en de dag extreem chill begin besef me ik opeens om 11 uur dat ik nog geen verslag heb gemaakt. Nu is dit wel heel erg aangezien we gister juist heeeel veel gedaan hebben, dus hier komt het, voor bij jullie avondeten, het late night Florida verslag!

Het begin van de dag is zoals geen anders: Gijs gaat naar school en de rest doet het allemaal erg rustig aan. Zo bleef ik dan ook op bed liggen tot een uur of 12 want toen moesten we Gijs ophalen van school. Na Gijs opgehaald te hebben gingen we eerst even wat te eten scoren aangezien Gijs buiten ontbijt nog niks gegeten had, we maakten een snelle stop bij de Burger-King waar we "redelijke" broodjes naar binnen werkten, hierna gingen we weer verder met de normale planning. We moeten eerst naar de Sports authority omdat Gijs een band nodig heeft om zijn hamstrings te rekken omdat hij nogal veel last van z'n knie had. Ook keken we nog even rond in deze grote winkel waarna we naar de Bestbuy gingen, er waren namelijk wat complicaties met de Sony Actioncam. Ten eerste was de hoofdband die we erbij kregen niet goed voor deze camera, hij paste gewoon niet. Ten tweede zat ook nog eens de verkeerde camera in de doos, we hebben dus te veel betaald voor een ouder model. En later in de winkel, toen we al vermeld hadden dat we gewoon een GoPro willen hebben in plaats van deze camera, kwamen we erachter dat we double charged waren. Dit houdt dus in dat de man bij de kassa twee keer die camera had afgerekend. Met andere woorden: we waren behoorlijk opgelicht. Aangezien we in Amerika zijn en dit dus een directe bedreiging is voor het bedrijf hebben we de hele zooi ingeruild voor een GoPro met heel wat betere accessoires en functies. En kregen we nog korting op een tasje. Uiteraard is het natuurlijk wel een beetje belachelijk dat dit zomaar kan gebeuren.

We gingen onze GoPro meteen uittesten met een timelapse filmpje van de rit naar huis, hier kwam wel een vet beeld uit aangezien de camera een hoek van 120 graden heeft. Eenmaal thuis gingen we weer verder met de gebruikelijke dingen, namelijk zwemmen. Maar deze keer pakten we de GoPro erbij om te zwemmen en filmen, de GoPro is namelijk waterdicht. Ondertussen was het al behoorlijk laat in de middag, namelijk kwart voor vijf. Waarom zeg ik dit? Nou er stond nog iets groters op de planning vandaag, we gaan namelijk weer naar een gun range om wat wapens te testen, om tien over vijf zaten we in de auto richting Take Aim Gunclub. Uiteraard was er weer een grote catalogus (niet zo groot als de Scottsdale Gunclub, de oplettende lezer weet wel wat dit is). We hebben nu ook meteen een membership voor een jaar. We mochten zelf kiezen waar we mee wilden gaan schieten. We hadden een laag en een hoog caliber handpistool, van de eerste ben ik de naam vergeten maar de tweede was een Colt 1911 9mm. Eenmaal op de baan zetten we onze GoPro neer voor een mooi beeld en beginnen (volledig geïnformeerd over de veiligheidsregels van vuurwapens uiteraard) te schieten op onze targets. Ons eerste pistool stelde niet heel veel voor en de terugslag was dan ook amper te voelen. De 9mm was wel andere koek, hier moest je behoorlijk wat kracht zetten om het wapen onder controle te houden, als nog was het heel erg vet om mee te maken. Toen al onze kogels op waren en de vloer bedekt was met hulzen vroeg ik aan pap "Hey pap, kunnen we geen rifle huren?", je raad het al.. Dat was zeker mogelijk. De man pakte onze rifle voor ons in en we konden naar de wat meer uitgebreide schietbanen. Dit wapen had zeker een behoorlijke klap, ongeveer hetzelfde als het grootste wapen van vorig jaar, ik zal wat filmpjes op mijn youtube kanaal zetten en later op de dag nog een verslag sturen met de links naar deze video's. Op hetzelfde kanaal zal ik de filmpjes van onze vakantie zetten. Maar oké, het was weer een hele ervaring en zeker de moeite waard. Geschoten en wel stapten we weer in de auto richting huis, waar we de dag afsloten met lekkere hotdogs op een broodje en vandaag geen gesport, we waren nogal moe. Alles naar binnen gewerkt sprong ik op bed en lag al vrij snel te slapen. Het was weer een behoorlijke dag en we zijn helemaal kapot, heel erg bedankt voor het lezen en excuses voor het later verslag. Tot morgen!

• 02 Mei 2015 - 18:25

Astrid:

Hey, schietgrage gasten, wanneer schieten jullie eens een paar fotootjes? Nog veel plezier komende week! Kus voor jullie allen. XXX