Dag 10 - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Mick Vermeulen - WaarBenJij.nu Dag 10 - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Mick Vermeulen - WaarBenJij.nu

Dag 10

Door: Mick

Blijf op de hoogte en volg Mick

15 Juli 2014 | Verenigde Staten, Moab

Het is vandaag dag 10, gelukkig kunnen we een beetje rustig aan doen. We gaan met een boot een tour maken door de Colorado River en gaan ook nog meer stenen bekijken.

De dag begint lekker makkelijk, we kunnen een beetje uitslapen omdat we voorlopig nog niks hoeven te doen. Papa is nog even hardlopen, Dave en ik liggen nog lekker te pitten. Dan rond 9 gaan we het bed uit om ons klaar te maken voor het ontbijt. Eenmaal bij de ontbijt hal aangekomen waren we helaas al te laat. Ze besloten 10 minuten eerder te stoppen. Dan ontbijten we maar bij Denny's. Hier eten we allemaal een goed ontbijtje waarna we richting Moab Jet om te reserveren voor de boot tour. Toen we daar aankwamen vertelde de medewerkster ons over Schaffer Road (spreek uit als sjeever), dit is een pad die ook weer langs afgronden en stenen gaat in Canyonlands National Park.

We besluiten deze weg te nemen voordat we met de boot tour gaan, deze tour begint namelijk pas om half 6 's avonds. We pakken dus veel water in en gaan richting de weg. Eerst over verharde weg waar een paar teksten en afbeeldingen te zien waren van oude Indianen. Hierna gaat de weg over in een onverharde weg, alleen voor 4x4 auto's, wat we dan moeten volgen om bij de mooie rotsen te komen. Ik moet zeggen dat dit toch weer heel anders is dan wat we tot nu toe gezien hebben. Er zijn gigantische afgronden die lijden naar de Colorado River. Ook liggen er veel brokken overal op de grond verspreidt. Je voelt jezelf echt heel klein. Zo nu en dan stoppen we even om te kijken en steentjes in de rivier te gooien om te kijken hoe diep de afgrond wel is, echt niet normaal. Onderweg komen we ook nog langs een Potash fabriek waar spul wordt opgegraven voor kunstmest, er zijn ook heel veel zoutwatermeren omheen, dit doen ze blijkbaar om het zout onder de rotsen vandaan te halen en makkelijk bij de bronnen van het "Potash" te komen. We maken hier heel mooie foto's en zelfs video's. We zullen ze proberen te uploaden alleen dat gaat bij dit (en het volgende motel) waarschijnlijk niet lukken door het zogenaamde "high speed internet" dat hier beschikbaar is. Omdat het weekend voorbij is en er dus veel mensen weg zijn is het internet wel wat sneller maar nog niet snel genoeg voor video's uploaden.

We moeten na een tijdje de weg terug nemen om op tijd te zijn voor de jet tour. En natuurlijk nemen wij dan weer de verkeerde afslag. Nadat de TomTom zo'n 235 keer "Turn around when possible" gezegd heeft besluiten we dan toch om om te keren en terug te gaan via de weg die de TomTom aangeeft. Deze weg eindigt in een heel steile weg die omhoog gaat. Als we omhoog klimmen beginnen we steeds meer een benzine geurtje te ruiken maar de GMC redt het wel hoor. Ook komen we op dit lekkere krappe steile weggetje een reclame ploeg tegen die een filmpje maakt met een Jeep (Misschien een nieuwe?). Hier rijden we rustig langs waarna we via de snel weg eerst nog even naar huis gaan en daarna richting de Jet tours gaan.

We gaan met 8 andere mensen aan boord. We krijgen allemaal zwemvesten en gaan in een busje die ons naar de Colorado River brengt waar de boot op ons staat te wachten. Papa en ik gaan voorin dus we zullen vast redelijk doorweekt worden. Ja heel erg doorweekt dus. De 'kapitein' van de boot legt ons nog een paar dingen uit, bijvoorbeeld dat hij rondjes gaat draaien na een bepaald handsignaal en ook dat de mensen langs de rivier graag hun achterwerk aan ons laten zien, dit wordt ook wel "moonen" genoemd. De boot gaat erg hard en ik word dan ook erg aangevallen door inkomende vlieg projectielen, maar oké dat is niet zo'n heel groot probleem. De kapitein maakt veel rondjes en grote bochten en legt meestal na een rondje iets uit over de rotsen waar we dan zijn. De rit is echt heel leuk de boot gaat alle kanten op en het lijkt net of ik in m'n broek gepist heb. Tot een bepaald punt waar ik zo doorweekt ben dat het lijkt of ik gewoon uit de boot ben gesprongen. Op zich wel goed want het was erg heet vandaag.

Na de boottour worden we aan de kant gebracht en gaan met het busje terug naar het huisje waar de Jet Tours worden georganiseerd. Er worden een paar restaurantjes aangeraden waarna we eerst naar huis gaan om even te douchen en ons klaar te maken voor het avondeten. We gaan lekker naar een Mexicaans restaurant. Het was erg rustig daar, vooral omdat het weekend voorbij is maar ook omdat we erg laat aankwamen (rond 8 uur). We krijgen allemaal erg lekker te eten: mama en ik een burrito, Dave een cheeseburger en papa neemt tortilla's met beef.

Na lekker te hebben gegeten gaan we richting huis waar we nog lekker tv kijken en uitbuiken van het Mexicaanse eten. Met ESPN aan, liggend in bed eindigen we de dag en het grootste deel van ons avontuur in Moab. Morgen gaan we richting Tropic waar we twee nachten verblijven, dit ligt bij Bryce Canyon National Park. Na deze nachten gaan we richting Las Vegas waar we dan weer drie nachten verblijven. Dit was het al weer, tot morgen :)

- Mick

• 15 Juli 2014 - 07:55

Astrid:

Ik zit weer te genieten van jullie vakantiebelevenissen. De panoramafoto's zijn prachtig, vooral die met Mick en Dave, Een iets ruiger vaartochtje over de Colorado dan de Vézère of Dordogne afzakken met een kanootje. Lijkt me geweldig om te doen. Weer dank en veel plezier verder! XXXX

• 15 Juli 2014 - 08:05

Ieniemienie:

Goedemorgen allen, wat een prachtige tocht met de boot, ik zit weer te genieten.

Ineke

• 16 Juli 2014 - 15:37

Ieniemienie:

Vandaag soms een rustdag??????