Dag 9 - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Mick Vermeulen - WaarBenJij.nu Dag 9 - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Mick Vermeulen - WaarBenJij.nu

Dag 9

Door: Mick

Blijf op de hoogte en volg Mick

14 Juli 2014 | Verenigde Staten, Moab

Vandaag is het dag 9, we gaan iets heel leuks doen: namelijk naar Arches National Park. In dit park staan allemaal heel mooie rotsen en vooral grote bogen, vandaar ook de naam. Hier gaan we twee wandelingen doen. Het wordt een mooie dag!

De dag begint weer is lekker vroeg aangezien we ruim op tijd moeten zijn omdat het anders te heet wordt (108 graden Fahrenheit, 42 Celsius), dit is midden op de dag. We kleden ons dus snel en gaan ontbijten bij ons motelletje. Het ontbijt was wel op zich wel lekker: mooie wafels en een paar cakejes. Ook waren er gezellige Fransen aanwezig die geen woord Engels spraken, eijserg handig als je in het buitenland zit. Ook hebben we weer wat gratis eten meegenomen na aanbeveling van Papa, pure Hollanders in the house. Weer terug in onze kamer smeren we ons in, poetsen de tanden en gaan op weg naar Arches.

De rit naar Arches is erg kort omdat Moab natuurlijk niet de grootste stad in de VS is. Eenmaal in het park rijden we nog wat verder tot we bij het begin zijn van looproute. We worden gewaarschuwd door verschillende borden met inspirerende teksten als “Heat kills” en “Pack at least 2 litres of water per person.” Hierdoor krijg je echt zin in de reis die je gaat maken. Maar oké we hebben op zich wel genoeg water en zo erg kan de trip toch niet worden? Nou.. de heenreis was wel erg pittig, ik heb een mooie foto waar de zweetafdrukken van m’n tas goed zichtbaar zijn. Met de brandende zon in onze nek gaan de vier avonturiers op weg naar The Delicate Arch. Er zijn aardig wat klim plekken waar je toch wel wat inspanning moet gebruiken, vandaar dat je ook voortdurend moet drinken. Je verliest echt al je vocht aan zweet. Onderweg komen we nog heel veel mooie dingen tegen, soms gaan we ook een beetje van het pad af om wat andere mooie dingen te bekijken. Zo is The Delicate Arch niet de enige boog die daar te zien is. Onderweg zijn er nog heel veel andere te zien.

Toen we bij de boog waren was het echt heel mooi. De boog was gigantisch. Mijn eerste woorden waren dan ook “Wat. Zijn we er nu al?” Ik had de reis misschien een beetje overschat maar het gaat om het uitzicht wat je uiteindelijk krijgt. Het is rondom de Arch erg stijl dus we moeten een beetje freerunnen om die kant op te gaan maar verder gaat alles goed. We hebben een paar mooie foto’s gemaakt. Na een tijde moesten we toch echt terug voor het te heet werd. Op de terugweg kwamen we ook nog een man tegen die leuk probeerde rotsen te beklimmen, met van die voetschoentjes die om je tenen heen zitten en verder alleen een broek en een tas. Gelukkig zag hij heel snel dat het niet slim was en kwam lekker naar beneden. Dave en ik lopen voorop en vanzelf ontstaat er dan ook een klein gat tussen onze twee groepen. We zijn een zekere 8:15.7 minuten eerder bij de auto, dat hebben we zeker getimed ja.

Na deze eerste trip zoeken we een plek om onze waterflessen te vullen voor de volgende wandeling. We vullen een zekere 13 flesjes en putten daarmee ook de natuurlijke bronnen van heel Moab uit, MAAR we blijven wel goed gehydreerd en daar gaat het om! Ook wordt ik tijdens het vullen nog aangevallen door een paar wespen, gelukkig zijn het maar grote wespen van een paar centimeter. Ja, erg leuk. Maar een beetje manoeuvreren en je komt er wel omheen. Vol met water gaan we richting het volgende pad waar ik ook een paar klassiekers drop. “Hey Dave zie je dat bord met No Pets Allowed? Nou dan mag jij wel terug naar de auto. *applaus*” Erg grappig natuurlijk. Als we verder gaan op dit pad kunnen we twee kanten op, eerst gaan we even naar rechts waar de Pine Arch te zien is. Hierna lopen we weer terug en gaan richting Landscape Arch. Deze boog is echt heel groot en is in 1991 voor een groot gedeelte ingestort. Hierdoor mogen we helaas niet eronder lopen. Ook al mogen we hem niet van dichtbij zien het is echt heel indrukwekkend, ook hier hebben we weer wat mooie fotootjes geschoten. Na even te genieten van dit stuk steen gaan we terug naar de auto met de volle middagzon in onze nekken. We komen als lekker doorbakken kreeftjes van het pad af. We hebben allemaal een erg mooi kleurtje gekregen.

Hierna gaan we richting huis, het is nu midden op de dag en hebben dus redelijk wat honger. Papa en ik halen wat snacks bij Denny’s voor de middag waar we allemaal lekker van eten. Vreemd genoeg is Denny’s niet echt fastfood, dit was mijn eerste reden om er niet te gaan eten maar in plaats van Uranium gefuseerde broodjes te krijgen, krijgen we lekker eten dat ook echt op eten lijkt. Als de middag uren verder gaan en ik de zweet laag van m’n lichaam heb gewast is het al weer laat op de dag en tijd om avond te eten (nu lijkt het of we twee keer snel gegeten hebben maar er zat zeker zo’n drie uur tussen, wat we in de tussentijd hebben gedaan was niet zo heel erg interessant).

We gaan eten bij de Moab Brewery wat er erg goed uit zag. Het eten was dan ook echt geweldig, het was van Curaçao kwaliteit (vraag maar aan Gijs, dat is echt top notch) We hadden heel lekker gegeten, mama en ik hadden pasta, papa had een soort biefstuk. Dave had patat.. EN zalm. Jaja niet alleen patat dames en heren. We nemen verder geen dessert behalve papa die neemt nog een ijsje. Eenmaal weer in het motel kijken we nog wat jachtshowtjes op tv, kijken wat filmpjes op Facebook en sluiten zo onze dag af, morgen gaan we weer stenen bekijken dus stay tuned!

- Mick

• 14 Juli 2014 - 07:53

Astrid:

Wat zien jullie een prachtige dingen! Gisteravond stuurde Daphne ook al een paar foto's door. Imponerende natuur. Ik blijf jaloers op jullie, alleen niet wat de temperatuur betreft Volgens mij hebben jullie een geweldige vakantie. Blijf genieten! En weer dank voor het verslag en de foto's. XXXX

• 14 Juli 2014 - 08:58

Bep:

Woorden schieten te kort bij deze prachtige foto's en verhaal ! Voor ons is het mee genieten .
    Morgen weer een hele mooie dag . Liefs XXX

• 14 Juli 2014 - 14:40

Nancy:

Hello U4,

Ik sluit mij geheel aan bij de uitspraken v d dames boven mij!
    Wat is dit Genieten. Jullie daar en wij hier lezend vol verwachting wat komen gaat. En ik denk dat menig persoon een soort flash back krijgt bij het lezen van Mick's/jullie adventure.

• 14 Juli 2014 - 15:41

Ieniemienie:

Het was me t dagje weer welhe, met alle mooie rotspartijen, groots hoor, have fun