Dag 3 - Reisverslag uit Hollywood, Verenigde Staten van Mick Vermeulen - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Hollywood, Verenigde Staten van Mick Vermeulen - WaarBenJij.nu

Dag 3

Door: Mick

Blijf op de hoogte en volg Mick

08 Juli 2014 | Verenigde Staten, Hollywood

Vandaag is het al weer dag 3 van onze reis in USA, het is ook de laatste ‘echte’ dag in LA, we gaan namelijk morgen meteen weg vroeg in de ochtend. Ook nog excuses dat het verslag zo laat is aangekomen maar zoals al gezegd heb ik vanochtend geen tijd gehad helaas.

De dag begon erg rustig voor de meesten onder ons, Papa was natuurlijk even hardlopen (langs het hollywood bord en over the walk of fame) maar de rest van ons lag nog lekker in bed uit te slapen. Kuch.. 6 uur wakker kuch. Maar ja, toen papa terug was gingen we lekker met z’n allen ontbijten met de pannenkoeken van gister. De pannenkoeken komen me echt de keel uit op het moment. Na ons zeer gezonde ontbijtje gingen we langs het Hollywood bord met de auto, onderweg komen we langs de grootste huizen die ik ooit gezien heb. Er was van alles: aan de ene kant van de berg zag je een kasteel en helemaal aan de andere kant een super modern huis vol met glas.

Eenmaal aangekomen bij het bord hebben we wat mooie fotootjes geschoten met het bord maar ook van de uitzichten die we daar hadden. Je keek over de hele stad uit. Ook was er een dam die ik nog nooit gezien had. Blijkbaar is er veel water in deze droge woestijn? Na het bord te bezoeken gaan we weer richting Hollywood Boulevard en Rodeo Drive. Op Rodeo Drive zit namelijk de winkel Bijan, deze man is in 2011 overleden maar zijn prachtige Bugatti Veyron wordt sinds die dag voor zijn winkel opgesteld, ja dames en heren wij gaan een half uur rijden omdat ik graag een dure Bugatti wil zien.

Onderweg komen we nog veel mooie auto’s tegen maar toen ik het licht van de Bugatti opving op mijn netvliezen werd ik toch even gek. De kleuren waren misschien een beetje uitbundig gekozen (mosterdgeel) maar dat maakt me helemaal niks uit, wat een kunstwerk stond er daar zeg. Mooiste auto die ik tot nu toe heb gezien for sure. Natuurlijk moeten we ook nog wat anders doen in plaats van alleen maar auto’s kijken, daarom gaan we op zoek naar een leuk tentje om lekker te eten. We vinden een restaurant waar ze broodjes verkopen. En op deze plek heb ik de grootste fout van m’n leven gemaakt. “I’d like the #8 chicken sandwich, but can you make it extra spicy please?”. Mijn eerste hap van dit broodje ging nog wel.. 5 seconden erna daarentegen voelde het of er een brandende gasfles mijn keelpijp werd ingeduwd. O god wat een pijn.. Na het broodje zat ik te zweten en geloof me ik voelde wat tranen opkomen. Wijze les geleerd: voortaan make it a little bit more spicy zeggen, anders gooien ze er een hele groene peper op.

Nadat we hadden gegeten gingen we even lekker naar huis om te chillen en niks te doen. Dit was nog van redelijk lange duur maar daarna gingen we op weg naar het winkelcentrum The Grove. Het was erg leuk gemaakt: het lijkt op een soort klein dorpje dat compleet niet compatibel is met de rest van LA. Na een tijdje te lopen en nog wat spullen te hebben gekocht laten we op straat m’n iPhone maken waarna we lekker gaan eten in een mooi restaurant. Ik ben al veel beter bezig dan gister want ik zit aan de pasta. Zo’n beetje de beste pasta die ik ooit gegeten heb. Er zat ook nog een kip op. M’n smaakpapillen smolten weg.

Hierna gingen we weer lekker naar huis en was de dag zo goed als voorbij. Ik irriteerde me verschrikkelijk dat de wifi het niet deed maar ja je kan niet alles hebben natuurlijk. Ik sloot de dag af met push ups doen, en midden in m’n push ups begon opeens m’n neus te bloeden, erg plezant. Morgen gaan we vroeg op richting Tucson (spreek uit als toeson niet tukson). En overmorgen ga ik m’n eerste geweer schieten. Het was een erg leuke dag en we hebben zeker genoten van ons verblijf in LA.

Ik vroeg me trouwen nog iets af, ik ben van plan de verslagen voortaan ’s avonds te maken dan krijgen jullie ze vroeg in de ochtend in jullie mailbox i.p.v. elke dag te wachten tot 6/7 uur ’s avonds. Vinden jullie dat een goed idee? Dit betekent ook dat er dan vandaag 2 verslagen in je mailbox verschijnen. Laat het me even weten, tot de volgende keer :)

- Mick

  • 08 Juli 2014 - 20:15

    Bep:

    Mick , we vinden je verslagen erg leuk , 't is jouw vakantie en wanneer je de verslagen wilt versturen is
    up to you , wij zijn er blij mee .
    liefs opa en oma

  • 08 Juli 2014 - 20:46

    Judy:

    Mick,
    1. Ik ben met Bep mee eens.
    2. Ga jullie ook langs de Hoover Dam?
    3. Als je weer last heb van The Spicy, neem wat melk bij.
    Judy

  • 09 Juli 2014 - 09:11

    Mick Vermeulen:

    Hey Judy, ik heb uit betrouwbare bronnen begrepen dat we daar niet heen gaan omdat we te weinig tijd hebben, en bedankt voor de tip nu kan ik toch nog bij de mexicaan eten. :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Hollywood

USA reis zomer 2014

We gaan een rondreis door USA maken.

Recente Reisverslagen:

26 Juli 2014

Dag 21

25 Juli 2014

Dag 20

24 Juli 2014

Dag 19

23 Juli 2014

Dag 18

22 Juli 2014

Dag 17
Mick

Actief sinds 15 Juni 2014
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 9248

Voorgaande reizen:

24 April 2015 - 10 Mei 2015

USA Florida 2015

05 Juli 2014 - 27 Juli 2014

USA reis zomer 2014

Landen bezocht: