Dag 16 - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Mick Vermeulen - WaarBenJij.nu Dag 16 - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Mick Vermeulen - WaarBenJij.nu

Dag 16

Door: Mick

Blijf op de hoogte en volg Mick

21 Juli 2014 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Zo, dag 16 alweer, onze laatste dag in Las Vegas. Vandaag gaan we naar Santa Barbara een redelijk lange reis. Maar we gaan proberen er toch nog een mooi dagje van te maken.

Onze dag zou niet rustig moeten beginnen omdat we vroeg weg wilden maar begon wel rustig, we hadden ons dus een beetje verslapen. Als papa niet op tijd wakker is, zijn we allemaal niet op tijd wakker.. Dat is meestal hoe het gaat op vakantie. Maar oké eenmaal aan tafel ontbijten we weer met een paar wafels, brood en eitjes. Hierna kleden we ons aan, pakken alles in en gaan naar de receptie om ons uit te checken. Voor de laatste keer wordt onze auto opgehaald uit de garage, we gaan de luxe missen hoor.

Hierna gaan we eerst nog even naar een benzinestation om wat extra snacks voor onderweg te halen, met name drinken. Natuurlijk ook om te tanken. Wat wel erg grappig was is dat er in het benzinestation dus ook gokautomaten stonden. Er is geen ontkomen aan het gokken hier. Maar goed, alles eenmaal geregeld en wel gaan we rijden richting Santa Barbara, de trip zal ongeveer vijf uurtjes gaan duren maar dat is natuurlijk niet inclusief file en tussenstops.

Onderweg doen we allemaal wat anders, papa rijdt gewoon. Ik val met regelmaat in slaap, Dave zit op z'n DS en mama valt ook regelmatig in slaap. Na een schoonheidsslaapje van anderhalf uur zijn we in de Los Angeles area gekomen, jammer genoeg zien we niet meer het Hollywood bord maar de skyline van LA kunnen we nog net tussen de bergen door zien. Ook komen we terecht in echte file die behoort tot LA, we hebben hierdoor een half uur vertraging. Erg leuk. Maar dat betekent wel dat ik langer auto's kan bekijken, we zitten weer in LA dus er zijn genoeg mooie bakkies te spotten.

Na een tijdje te rijden gaan we eten bij een winkelcentrum langs de weg, het spijt me zeer maar ik ben de naam van de locatie en restaurant vergeten. En aangezien drie kwart van de familie momenteel in bed ligt kan ik het ook niet uitvogelen. Wat ik jullie wel kan vertellen is dat ik een tortilla met kalkoen had, maar niet zomaar een tortilla.. De tortilla was namelijk gemaakt van gedroogde tomaat. Hij was dus helemaal rood. Toen ik m'n bord kreeg had ik een beetje het idee van "Oké, wat is dit voor object." maar je moet soms dingen uitproberen en achteraf was het nog best lekker moet ik zeggen. Verder zit de rest van de familie ook gewoon aan de broodjes. Onder andere tonijn, kip en een broodje waar alles op en aan zat.

Ons lekkere maal weggewerkt te hebben gaan we weer verder rijden richting Santa Barbara, er staan nu nog maar 53 minuten te gaan op de TomTom. Wat een geweldig gevoel, we zijn er gewoon al weer bijna. De rit verloopt redelijk snel, we komen nog langs het strand en eindigen uiteindelijk bij een hek. Dit hek vereiste enige hoog opgeleide kunsten om geopend te worden. En eenmaal langs het hek moest de auto nog naar binnen gebracht worden, ook hier was weer een hek voor. Dit hek vereiste nog wat meer diploma's in hekkenopenmaakkunde maar uiteindelijk stond de GMC mooi in de garage geparkeerd.

Het huis is erg leuk, het is modern ingericht, papa en mama slapen beneden. Dave en ik slapen boven waar ook de woonkamer en keuken zijn. Na een tijdje te hangen gaan papa en mama eten halen voor vanavond en de rest van de week, we eten vanavond kip pesto. Ook waren ze 'en accident' naar een biologische supermarkt geweest waar je natuurlijk voor alles dubbel betaald. Maar ach, de kip pesto smaakte goed en daar gaat het om. Na het eten kijken we nog met z'n allen TV en doen daarna nog push-ups om de dag af te sluiten, ja alleen Dave en ik hoor nu moet je niet te veel gaan verwachten. We gaan allemaal onze krakende bedden in, hier worden nog wat opmerkingen over gemaakt op de beneden verdieping, en gaan allemaal slapen. Het is nu ook tijd voor mij om maar is de laptop af te sluiten. Bedankt voor het lezen en tot morgen :)

• 21 Juli 2014 - 09:19

Bep:

Iedere dag is er weer veel te beleven , de kleur van een tortilla of een hek dat niet open wil ,haha .Vandaag lekker rustig aan Santa Barbara verkennen en naar het strand misschien .
    Een fijne dag en groetjes van opa en oma XXX

• 21 Juli 2014 - 13:31

Ieniemienie:

Een dagje in de auto en wat rode tortilla en krakende bedden .het verslag was weer gezellig Mick.

Nog een paar dagen dan is mama jarig.
    Xxxx
    Ieniemienie

• 21 Juli 2014 - 13:38

Astrid:

Na het "geldverslindende" gokken in Las Vegas, nu heerlijk gaan uitrusten en genieten van zon, zee en strand. Pas op voor verbranden! Weer dank voor het verslag. Liefs, XXXX