Dag 7 - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Mick Vermeulen - WaarBenJij.nu Dag 7 - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Mick Vermeulen - WaarBenJij.nu

Dag 7

Door: Mick

Blijf op de hoogte en volg Mick

12 Juli 2014 | Verenigde Staten, Page

Dag 7

Vandaag is het al weer dag 7, we zijn al een hele week in de VS, tijd gaat zo snel. Vandaag gaan we richting Page en de grand canyon, allemaal erg mooie plekken dus!

Onze dag begint vandaag rustiger dan normaal: ik word niet wakker gemaakt en kan dus 'uitslapen' en we kunnen lekker ontbijten bij Papa Jim dus hoeven we ons eigen eten niet te regelen. Eenmaal beneden zijn ook de twee andere gasten daar. Samen met hun eten we een lekker ontbijtje met ei en fruit. Hierna praten we allemaal nog gezellig maar komen we erachter dat we toch echt weg moeten richting de grand canyon, we nemen afscheid, pakken onze spullen in en gaan richting de canyon.

Het plan was om via de 89 naar de west ingang te gaan maar 30 na het begin van de trip kwamen we erachter dat we op de verkeerde weg zaten, yes leuk. Ach we gaan nu maar via de hoofdingang, die Papa Jim afraadde wegens de drukte, maar met behulp van een park pas waren we binnen vijf minuten binnen. We reden een stukje verder en kwamen toen bij het eerste loop gedeelte van de Grand Canyon.

Het was echt niet te geloven. Zo gigantisch groot. Helemaal onderin de groeven van de Canyon kan je de kleine Colorado rivier zien, van boven naar de rivier toe zie je allemaal lagen met verschillende soorten steen. Ook was het gigantisch diep. We gaan nu het looppad volgen om zo meer van de Canyon te zien en mooie foto's te maken zodat jullie ook kunnen meegenieten met deze geweldige plek. De weg is niet heel erg lang (1.4 mijl) maar door al onze stops en foto's hebben we redelijk lang over de trip gedaan, de terugweg ging daarentegen een stuk sneller. Eenmaal in de auto besloten we eerst wat te eten en daarna nog wat mooie punten van de Grand Canyon met de auto te bezoeken. Onze eerste stop is een lange weg naar beneden, op de heenweg naar beneden kwamen er allemaal bezwete puffende mensen naar boven waar ik toen een grapje over maakte, achteraf gezien neem ik al m'n woorden terug.. Ook ik kwam als een paard met astma boven, natuurlijk omdat er minder zuurstof in de lucht zit (echt niet de conditie hoor hm). Maar buiten de zware zweetlucht was het wel heel erg mooi!

Onze volgende stop zou zijn bij de oude wachttoren, hier staat, zoals de naam al aangeeft, een oude wachttoren waar je helemaal in kan klimmen om zo de canyon wat beter te zien van bovenaf. Papa en ik gaan er naar toe maar mama en dave blijven beneden. Het was echt heel mooi alleen erg jammer dat de ramen in de toren zo vreselijk smerig waren. Gelukkig was er ook nog een balkonnetje alleen deze was een paar verdiepingen lager dan de toren.

Hierna gaan we richting Page waar we in de avond naar The Horse Shoe gaan, het is een grote kloof die gemaakt is door de Colorado rivier alleen kom je hier uit bij een bocht waardoor het lijkt op een hoefijzer. Ook kom ik erachter hoe de bluetooth verbinding werkt in de auto dus we gooien er zeker wat lekkere trekkies doorheen. De weg was niet heel lang, ongeveer 1.5 uur rijden, ook onderweg komen we weer de mooiste rotsformaties tegen, ook rotsen waar de lagen duidelijk zichtbaar zijn doordat ze verschillende kleuren hebben, daarom heten ze ook rainbow rocks. Aangekomen in Page is het opeens een stuk warmer dan bij de Grand Canyon, we verblijven in een mooi hotelletje waar we een nachtje gaan slapen. We pakken onze spullen en wachten tot het wat later in de avond is om naar the Horse Shoe te gaan, dan is er namelijk een mooie zonsondergang te zien.

De weg naar de Horse Shoe is redelijk lang, veel zand en een heel klein beetje rots klimmen maar het was het helemaal waard, het is echt zo mooi. De stenen zijn helemaal donkerrood. Ook is er geen hek om de rand heen wat het toch wat natuurlijker maakt. Langzaam gaat de zon onder en we maken allemaal mooie fotootjes. Ook zijn er verscheidene Aziaten present die als gekken over de rand van de klif hangen om de beste foto's te maken, papa was slim en ging liggen, zo volgden ook de Aziaten die dat achteraf een wat beter idee vonden.

Na de mooie zonsondergang gaan we wat eten in een bar (Dam Bar). Waar we allemaal weer wat lekkers nemen, Dave en ik Fish n Chips, papa een steak en mama nam pasta. Hierna gaan we terug naar ons motel om nog even te douchen, te doen alsof we niet slapen (momenteel slaapt papa half en hoor ik gesnurk uit de andere kamer komen, waarschijnlijk moeders). Ik kijk nog even tv, schrijf een blogje vanaf m'n iphone omdat ik geen zin heb om de laptop oplader te pakken en doe push ups. Dat was weer een mooie dag, morgen horen jullie weer van me, dan zitten we als het goed is in Moab, tot morgen :)

PS. Omdat het internet zo extreem traag is kan ik momenteel helaas gaan foto's plaatsen, ik zal het morgen nog een keer proberen en anders bij het andere hotel, ik heb het nu al twee keer geprobeerd maar het stopt steeds vanzelf, erg jammer want we hadden juist zulke mooie foto's. Sorry, jullie zullen nog even moeten wachten.. Morgen staan ze er wel op!

- Mick

• 12 Juli 2014 - 11:14

Astrid:

Ik ben jaloers op jullie! Ik had er graag bij willen zijn en het met eigen ogen willen zien. Nu moet ik helaas wachten op de foto's die jullie gemaakt hebben. Geduld is een schone zaak... Weer dank.

• 12 Juli 2014 - 11:19

Ieniemienie:

Dit was dus weer een indrukwekkende dag geweest. Hopelijk zien we gauw de foto's. Doe de groetjes aan papa,mama en Dave en natuurlijk jou niet te vergeten.

• 12 Juli 2014 - 15:14

Bep:

Jullie hebben weer een geweldig mooie dag achter de rug .De Canyon klinkt bekend voor ons , daar door reizen we nu een beetje mee .
    Mick krijgt Hans ook het reisverslag toegestuurd , jouw beschrijving van onze "grote internationale familie "kan hij wel waarderen denk ik .
    Als je dit leest begint er alweer een spannende nieuwe dag voor jullie , veel plezier , groetjes en nogmaals dank voor dit leuke verslag ,
    oma

• 12 Juli 2014 - 17:31

Mick Vermeulen:

Allemaal bedankt voor de leuke reacties :)
    En oma ome Hans ontvangt zeker het verslag ja, Carol vertelde ons dat hij het vaak volgde, vond ik wel erg leuk om te horen

Mick