Dag 1 - Reisverslag uit Hollywood, Verenigde Staten van Mick Vermeulen - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Hollywood, Verenigde Staten van Mick Vermeulen - WaarBenJij.nu

Dag 1

Door: Mick

Blijf op de hoogte en volg Mick

06 Juli 2014 | Verenigde Staten, Hollywood

Vandaag is de eerste dag, we gaan dus in het vliegtuig en richting ons eerste huisje in Hollywood recht onder de berg waar met grote woorden "HOLLYWOOD" op staat.

De dag begint dus ook erg vroeg: om half 7 ga ik m'n bed uit omdat we 9:55 vliegen, opa Aad brengt ons met de auto weg. Eenmaal aangekomen op het vliegveld en langs de douane gaan we eerst even ontbijten op het vliegveld. Na wat saucijzenbroodjes en appeltaarten lopen we richting onze gate waar we een redelijke tijd wachten omdat één personage besloot niet op de dagen. Eenmaal in het vliegtuig moesten we nog langer wachten omdat er een 'brandstoflek' was, allemaal erg motiverend voor een veilige vlucht. Daarna vielen de 'fasten your seatbelt' lichtjes nog een paar keer te vroeg uit.. Maarja we waren hierna eindelijk in de lucht.

Ik werd weer verrast door lekkere maaltijden, alleen was het toch wel wat minder dan de vorige keren moet ik toegeven.. We kregen eerst mosterdsaus kip wat wel eetbaar was maar ik vond het niet heel geweldig (ik heb wel Dave's kip opgegeten) en wat later op de vlucht kregen we een lekker pizzatje, deze was helaas zo lekker dat dave hem zelf op at en ik het moest doen met maar een maaltijd.

Na landing kwamen we aan op een prachtig nationalistisch vliegveld vol met Amerikaanse vlaggen en plaatje van de presidenten: LAX. De wachtrijen waren erg lang en dat is natuurlijk niet zo heel plezierig als je heel nodig moet plassen.. Dus nadat de regering bezat over onze volle indentiteit (foto's en vingerafdrukken) mocht ik eindelijk gaan plassen waarna we onze koffers ophaalden. Eenmaal langs alle beveiliging en buiten staand kwamen we erachter dat een van 'onze' koffers helemaal niet van ons was.. We gingen dus terug naar de douane en na heel wat keren doorgestuurd te worden naar andere rijen ("Please stand over in that line sir, he can help you.") kwamen we erachter dat we leuk twee uur moesten wachten.

In de tussentijd gaan we dus alvast onze auto ophalen (dikke GMC, echt niet normaal groot gewoon). De tijd ging redelijk snel dus daarna gingen we weer terug naar het vliegveld op zoek naar onze koffer. En ja hoor, de koffer is nog lekker in Amsterdam. Erg leuk allemaal, zeker een mooi begin van de vakantie.

We gaan maar lekker richting ons eerste huisje drie kwartier verder op. We zien op de heenreis de mooie LA skyline en ook de gigantisch rijke huizen in de bergen van Hollywood. Ons huisje is zeker ook niet verkeerd: we hebben de tweede verdieping van een gezinswoning voor onszelf, onder ons woont dus het gezin.

Na even in het huisje te zitten besluiten we eens lekker wat te gaan eten in Mel's diner, een hele oude burgerzaak vergelijkbaar met Caddy's die eerst in Purmerend zat. Op de heenweg keek ik m'n ogen uit, wat een auto's zeg. Overal mooie auto's, echt overal. Lamborghini, Audi, Ferrari, Maserati, Tesla, Corvette, Jaguar.. Alles is van de partij.

Het eten was erg lekker, ik had een zelfgemaakte milkshake met een grote burger. Dave had een milkshake met patat, mama een soort tosti achtig iets en ook papa zat aan de lekkere hamburger.

Na ons maal moesten we nog kleren hebben aangezien onze koffer nogsteeds afwezig is. We gaan dus richting een grote shopping mall waar ik begroet werd door een dikke Rolls Royce en nog zo'n beetje elke auto uit het vorig genoemde lijstje. Maar back to business: we gaan eerst naar Abercrombi & Fitch. Na lang te zoeken bleek er geen kassa te zijn dus zijn we maar richting Gap gegaan. We hebben hier wat mooie kleertjes gekocht en gaan hierna nog even naar de 7/11 (soort benzinestationwinkeltje) om 'boodschappen' te doen en daarna lekker op bed te liggen in bereik van de ventilator, het is alweer het einde van de dag. We zijn allemaal kapot en gaan dus ook vroeg naar bed.

Morgen ochtend komt verslag 2 in de mailbox dus hou het in de gaten, misschien belangrijk: het is hier 9 uur eerder, ik schrijf dit verslag dus ook rond 7 uur 's ochtends. Elke dag rond 4/5/6 uur (ligt eraan hoe lang ik uitslaap) zal er dus een verslag verschijnen! We gaan zo even lekker ontbijten en dan richting de nog rijkere buurten van Hollywood dus stay tuned. Tot de volgende keer!

- Mick

• 06 Juli 2014 - 18:12

Astrid:

Lieve Mick,
    Bedankt voor het verslag van Dag1. Jammer dat er een koffer zoek is. Laten we hopen dat ie nog op tijd arriveert! Wij stay tuned en zijn benieuwd naar foto's. Liefs voor jullie vieren. Have fun!! XXXX

• 06 Juli 2014 - 19:00

Ieniemienie:

Wat een gezellig verslag door jou geschreven, en die koffer die hebben ze expres laten staan, want dan kon je nwe kleding kopen haha. Zo te zien begint de vakantie niet verkeerd, wacht af op t volgende verslag, bye bye, ieniemienie

• 07 Juli 2014 - 21:07

Olaf :