USA Florida 2015 - Dag 1/2 - Reisverslag uit Sarasota, Verenigde Staten van Mick Vermeulen - WaarBenJij.nu USA Florida 2015 - Dag 1/2 - Reisverslag uit Sarasota, Verenigde Staten van Mick Vermeulen - WaarBenJij.nu

USA Florida 2015 - Dag 1/2

Door: Mick

Blijf op de hoogte en volg Mick

26 April 2015 | Verenigde Staten, Sarasota

Dames en heren het is weer zo ver, ik ga weer voluit verslagen schrijven van alles wat we hier in de VS gaan doen de komende twee weken. Ik kan niet verzekeren dat de verslagen even lang zullen zijn als de vorige 21 delen aangezien we gemiddeld wel wat minder gaan doen deze vakantie, met name omdat Gijs gewoon naar school moet buiten het weekend om. Maar we gaan er het beste van maken en ik hoop dat jullie er van gaan genieten, het volgende verslag gaat over de eerste twee dagen.

Onze reis begint op vrijdag 24 april, overdag moeten Dave en ik gewoon nog naar school. Als school eenmaal voorbij is gaan we naar huis en gaan we rond 2 uur 's middags richting Schiphol met opa Aad. Aangekomen en wel nemen we afscheid van Opa, checken in en gaan lekker wat eten bij een restaurantje waar ik al snel zit te klagen over het feit dat de "Hot Sauce" niet heet genoeg is.. (Dit ga je nog veel horen, bereid je maar alvast voor). We hadden lekkere broodjes met ei en spek. Alles opgegeten gaan we naar onze gate om vervolgens te gaan boarden. Toen we in het vliegtuig waren had ik al snel door dat er iets veranderd was: de stoelen waren anders. Ik had opeens een stuk meer beenruimte en alle schermpjes waren nu touchscreen. Een hele verbetering. Normaal zit ik altijd als een slangenmens in een vliegtuig en krijg ongelofelijke last van m'n benen als ik niet vaak genoeg strek. Het vliegtuigvoedsel was zoals gewoonlijk weer goed weg te krijgen, bovendien genoot ik weer van het feit dat Dave nooit alles opeet en ik dus veel meer kan wegwerken. De vlucht duurde 8 uur, wat makkelijk te redden is met drie films.

We waren nu aangekomen in Atlanta, Georgia waar we zouden overnachten in een hotel, we zouden dan morgen naar Florida gaan rijden. Maar let goed op want hier komt het gezeik: ik heb letterlijk nog nooit in m'n leven zo verschrikkelijk lang op de douane moeten wachten. Het was echt niet te geloven. We hebben in totaal zo'n 1:15 uur moeten wachten in een rij omdat van de 25 hokjes er wel 3 à 4 open waren, pas na een uur besloten ze toch maar wat meer hokjes open te gooien. Wat hier uiteindelijk wel een voordeel van was, was dat we meteen onze koffers konden pakken maar in mijn ogen was dat de tijd niet echt waard. Toen we al onze spullen hadden pakten we de shuttlebus richting de auto-rental waar we een Dodge Caravan zouden gaan ophalen. Het vrouwtje achter de balie vond echter dat een Chevy Suburban beter bij ons zou passen dus dat deden we dan maar, een Suburban is echt een super dikke bak voor 7 personen en dan ook nog is kofferbakruimte hebben, wat een auto. Nadat we de auto hadden opgehaald gingen we naar ons hotel, het was best een mooi hotelletje, niks mis mee. Zo sloten we dan ook onze dag af want ondertussen was het al weer 11 uur en we waren echt gesloopt.

De volgende dag waren we al wakker om 7 uur, we gingen allemaal snel douchen en aankleden waarna we lekker gingen ontbijten bij het hotel. We zaten met z'n allen aan roerbak ei met een sappie/thee. Na ons ontbijt weg te werken gingen we naar onze kamer om snel onze spullen te pakken om daarna richting Sarasota te gaan en Gijs op te halen, het was ondertussen wel echt noodweer, ik heb het nog nooit zo hard zien regenen. De eerste twee uur van onze reis hielden we dit dan ook. Rond 7:45 gingen we weg en om ongeveer 12:30 namen we onze eerste (en enige) tussenstop bij BJ's restaurant. Dit was echt een super plek: ze hadden echt heeel lekker eten. Ik had gegrilde kip met rijst, Dave en papa een hamburger en moeders had een goede salade. Na genoeg wifi te tappen besloten we weer verder te gaan richting Sarasota wat nu nog 2:30 uur rijden was. Deze reis ging voorspoedig en we kwamen zelfs nog wat eerder aan bij het appartement van Gijs. Het weer was trouwens een stuk beter in Florida dan in Atlanta, zeker zo'n 15 graden verschil (Yep, het is hier 30 graden). Ik hielp Gijs snel met zijn spullen te pakken en daarna vertrokken we naar het gehuurde huis.

Ons huis is echt supermooi: we hebben veel kamers, een poolhal en een overdekt zwembad tegen muggen en beesten. Verdere foto's zal ik nog toevoegen binnenkort! Nadat Gijs en ik het huis een beetje verkend hadden gingen we met vaders richting de Walmart om boodschappen te doen voor de komende dagen. Hier kwamen we debiele aanbiedingen zoals $6 voor 36 eieren en $4 voor 5 kilo kip tegen, als echte Hollanders is het dan ook je lot om deze dingen te kopen ook al heb je het totaal niet nodig. Toen we thuis waren doken we meteen het zwembad in, eerst in de hottub en daarna in het gewone zwembad, dit deden we zo'n 3 keer. Na lekker gezwommen te hebben gingen we eten, papa had kip uit de pan gebakken en daarna deden we een soort subway ding na waar we zelf konden kiezen wat we op onze broodjes deden, bijvoorbeeld spek, kaas en tomaat, allemaal super lekker. Daarna gingen we natuurlijk meteen weer zwemmen, deze keer ook met papa en Dave. Onze zwemtaken voltooid vonden Gijs en ik dat het tijd was voor een homeworkout en dus gingen we een beetje zoeken op YouTube waarna we als mongolen aan het sporten waren binnenshuis, momenteel liggen we nog steeds half dood op onze bedden aan het einde van de dag, we gaan zo maar slapen. Ik ben benieuwd wat we morgen gaan doen, ik zie jullie dan!

  • 26 April 2015 - 07:50

    Olaf:

    Leuk verhaal Mick.
    We blijven je volgen.
    Groetjes uit Disneyland Paris

    Olaf en de rest

  • 26 April 2015 - 09:24

    Katrien:

    Leuk verslag mick ! Morgen neem ik ook een plonsie!! Groetjes : pien en ka

  • 26 April 2015 - 09:44

    Oma Bep:

    hartelijk dank voor je leuke verslag,fijne vakantie en groetjes voor allemaal.
    XXX oma Bep

  • 26 April 2015 - 10:40

    Astrid:

    Goedemorgen lieve grootgrond- en grootautobezitters! Het lijkt me heeerlijk zo'n zwembad in de tuin. Bedankt en gaat zo voort! XXX Kus voor jullie allen.

  • 26 April 2015 - 14:56

    Marja:

    Ik krijg altijd zo'n honger van jouw verslagen Mick, al die maaltijden die jij wegwerkt! Ik verheug mij alweer op de overige verslagen. Ik heb mijn 40 baantjes vanochtend gewoon in openbaar zwembad getrokken als eenvoudige Amsterdamse, ben stinkend jaloers.
    Liefs voor allemaalxxxxxx

  • 26 April 2015 - 15:05

    Sylvia:

    He Mick super huis rn gaafe auto zeg...kijk uit naar je volgende verhaal veel plezier en groetjes uit Curacao..

  • 26 April 2015 - 15:06

    Sylvia:

    He Mick super huis rn gaafe auto zeg...kijk uit naar je volgende verhaal veel plezier en groetjes uit Curacao..

  • 26 April 2015 - 17:07

    Nancy:

    hello you,

    Ik ga de reis verslagen weer met veel plezier lezen,...... Have a lot of fun in the USA!

  • 26 April 2015 - 18:45

    Peggy And Hans:

    Thanx, Mick, we'll be looking forward to every report. Enjoy. O's and X's to all.

  • 26 April 2015 - 21:25

    Tante MO!:

    Chef, leuk om jullie ook via facetime te zien sporten:-).
    Ga je wel voor ons koken als je weer thuis bent?
    Neem ik het toetje wel mee; oranje pannekoek!
    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mick

Actief sinds 15 Juni 2014
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 9214

Voorgaande reizen:

24 April 2015 - 10 Mei 2015

USA Florida 2015

05 Juli 2014 - 27 Juli 2014

USA reis zomer 2014

Landen bezocht: