Dag 18 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Mick Vermeulen - WaarBenJij.nu Dag 18 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Mick Vermeulen - WaarBenJij.nu

Dag 18

Door: Mick

Blijf op de hoogte en volg Mick

23 Juli 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Vandaag begint onze dag heel erg vroeg, rond zes uur 's ochtends. We gaan namelijk naar San Francisco en dat is een behoorlijk eind rijden. Ook moeten we natuurlijk op tijd daar zijn om nog genoeg te kunnen doen overdag. Belangrijk: ik ga alleen met papa weg, dit maakt het verslag denk ik wat duidelijker.

Om zes uur worden papa en ik wakker, we douchen meteen en kleden ons aan. Hierna pakken we nog wat eten voor onderweg. Als alles eenmaal gepakt en klaar is stoppen we alles in de auto en gaan richting San Francisco. Eerst stoppen we nog bij een benzinepomp waar we nog een monster energy halen voor de trip maar daarna is het toch echt doorrijden.

De reis zal ongeveer 5 uur duren, maar dat is geen probleem want nu ik het comfort heb van niemand achterin hebben kan ik m'n stoel helemaal platleggen als een bed wat erg comfortabel ligt. Na een redelijk lange tijd rijden en liggen, ongeveer anderhalf uur van San Francisco, besluiten we even te stoppen in Salinas, hier gaan we naar een koffiewinkeltje waar we muffins en wat te drinken nemen. Eenmaal de buiken gerust gesteld en de blazen geleegd gaan we verder met onze reis. Zoals al gezegd moeten we nu nog 1,5 uur rijden.

Natuurlijk rijden we eerst een stukje verkeerd als we in San Francisco aankomen maar het wegen netwerk is altijd heel erg ingewikkeld in grote steden, deze keer maak ik geen sarcastisch grapje het is echt vreselijk. Maar oké, uiteindelijk komen we aan bij het huis van Judy waar we hartelijk ontvangen worden. Na even de spullen weg te brengen gaan we op pad, gewoon even lopen en wat te eten vinden. Uiteindelijk komen we bij een restaurant waar we salades, burgers en hotdogs eten. Ons lekkere maal in de buiken gewerkt gaan we weer verder op pad.

Omdat we richting het centrum gaan kopen we eerst kaartjes bij het meest frustrerende kaartjes apparaat ooit, al je wisselgeld is in kwartjes. Erg handig natuurlijk. Maar oké als de kaartjes binnen zijn kunnen we met de trein naar het centrum van San Francisco. In het centrum gaan we op zoek naar kledingwinkels voor een heel specifiek shirt wat natuurlijk weer net niet beschikbaar is en bij de Apple store hebben we een mooie Apple TV gekocht, dit is geen echte tv het is een kastje van Apple die allemaal programma's kan uitzenden op je echte tv, erg handig dus. Na de Apple store zoeken we nog een paar winkels af voor het shirt maar helaas.

Omdat het inmiddels al laat in de middag is besluiten we 'hoog' te gaan drinken in het Marriott, maar liefst op de 39e verdieping. Hier is namelijk een barretje die over de stad uitkijkt, dit is wel erg leuk omdat je zoveel kan zien vanaf daar. Na het Marriott splitsen onze paden eventjes omdat Judy naar een conferentie gaat voor twee uurtjes, het gaat over projectmanagement en was dus best belangrijk. Maar dit is niet erg want dan kunnen papa en ik ook nog even verder de stad in gaan. Zo lopen we dus een grote tour door de stad. We lopen tussen de hoge gebouwen maar gaan ook lekker naar de pier om daar even te kijken.

We hebben om acht uur weer met Judy afgesproken bij een bar waar ik helaas niet in mocht. Daarom wachten we even op Judy, daarna gaan we eten bij een restaurant dat dichtbij haar huis zit Pi's, als in het tekentje Pi in de wiskunde.. Weet je wel oppervlakte van cirkel enzo.. Maar oké wiskunde is verder niet belangrijk. We nemen de trein terug en gaan naar Pi's. Hier bestellen we een large 21 inch pizza die je zelf kon samenstellen, uiteindelijk hebben we de pizza niet eens op kunnen eten omdat we te vol zaten, maar dat maakt verder ook niet uit want we nemen het eten gewoon mee naar huis.

De wandeling naar huis is niet heel lang, ongeveer tien minuten / een kwartiertje. Eenmaal thuis gaan we nog op de bank Facebookfilmpjes kijken van mensen die niet kunnen fietsen en kijken ook nog foto's van de afgelopen 18 dagen. Het was weer een mooie dag, bedankt voor het lezen en tot morgen :)

• 23 Juli 2014 - 08:46

Bep:

Leuk Mick , ik ben ook weer even in SF, ben benieuwd wat jullie nog allemaal gaan doen ,
    liefs en groetjes , oma