Dag 17 - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Mick Vermeulen - WaarBenJij.nu Dag 17 - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Mick Vermeulen - WaarBenJij.nu

Dag 17

Door: Mick

Blijf op de hoogte en volg Mick

22 Juli 2014 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Het is al weer dag 17, de tijd gaat zo snel. Vandaag zijn we in het rustige stadje Santa Barbara, daar passen we ons dus ook op aan. 'S ochtends doen we niet zo veel en 's middags gaan we de stad verkennen.

De dag begint heel erg lekker rustig. Ik heb compleet kunnen uitslapen tot ongeveer 10 uur. Papa was ondertussen al wezen rennen, Dave en mama waren ook al wakker. Als papa weer thuis is gaan we een lekker ontbijtje klaar maken. Bagels, wafels en broodjes. We hebben allemaal lekkere salades die gister in de veel te dure supermarkt zijn gekocht. Na ons ontbijt doen we eigenlijk.. Nou niet zo veel. We gaan gewoon allemaal onze gang. Sinds het begin van de vakantie hebben we nog geen een keer echt een rustdag genomen, dus vandaag is het die dag. Niet dat we helemaal niks hebben gedaan hoor. We hebben bijvoorbeeld met opa Aad en oma Bep gefacetimed, als iemand anders geïnteresseerd is in een belletje met skype of facetime laat het dan even weten dan regelen we zeker iets, verder hebben we nog meloen gegeten. Netflix ontdekt op de Apple TV die nu in vol gebruik is. Ook hebben we nog gegamed en op de bank gezeten. Ohja! Mama heeft de was gedaan.

Natuurlijk kunnen we niet de hele dag stilzitten dus in de namiddag gaan we de stad in om later op de avond wat te eten en de pier te bezoeken. Het is niet een heel lange loop, ongeveer een kwartiertje voor we in de binnenstad zijn. Het is wel grappig want we zitten echt in woonwijken wat we voorheen niet zoveel gedaan hebben. Eenmaal in de binnenstad blijven we doorlopen tot we bij een brouwerij komen om wat te drinken en een paar snacks te nemen. Dave en ik zaten weer aan de Fanta. Verder waren en tortilla's en kipsnacks aanwezig die snel maar effectief werden weggewerkt.

Na even lekker wat te eten gaan we weer verder lopen richting het strand en dus de pier. De pier is wel erg leuk en voor de erg luie mensen onder ons: je kan ook op de pier komen met de auto! Het is zo'n 100 meter van het begin van de pier naar de plek op de pier waar ook eigenlijk winkeltjes staan. Nu zou je misschien zeggen dat het handig is voor mensen die misschien een handicap hebben of in het algemeen moeilijk op plekken kunnen komen. Maar nee alle handicap parkeerplaatsen zijn leeg en er komen vooral jonge mensen langs die net hun rijbewijs hebben. Op de pier zien we een aantal grappige beestjes als pelikanen en ook een zeehond. Na een tijdje op de pier te lopen gaan we op zoek naar een plek om avond te eten, het is inmiddels al weer 7 uur 's avonds.

We lopen weer terug de stad in en vinden een Spaan restaurant (The Sand Bar). Hier hadden ze erg lekker eten. Ik had een salade die op een taco zat. Voordat we verdergaan zal ik weer is m'n eten in detail beschrijven: bovenop de tortilla lag eerst een laag kip en bonen en daar bovenop een berg sla. Ik vroeg me meteen af "Hoe eet ik dit?" dit werd nog moeilijker nadat ik probeerde de taco door te snijden, hier was namelijk een diamantboor voor nodig. Maar uiteindelijk kwam alles terecht in the belly, dat gold ook voor papa, mama en Dave. Na ons eten drinken papa en mama nog wat, hierna gaan we weer richting huis.

Eenmaal thuis gaan we weer verder met de bezigheden die we verrichtten voordat we weggingen: onze gang gaan. We droppen onszelf dus weer op bedden en banken en zetten Netflix aan. Ook nemen we nog wat pinda's. De dag is nu al weer zo goed als voorbij. Morgen wordt het een leuke dag: papa en ik gaan richting San Francisco om met Judy af te spreken. We gaan dus vroeg weg. Sorry als het verslag niet erg indrukwekkend was maar vandaag hebben we niet heel veel gedaan. Maar verwacht morgen een lang verslag! Tot morgen iedereen, bedankt voor het lezen :)

• 22 Juli 2014 - 09:14

Bep:

Heerlijk zo'n rustig dagje , was ook wel nodig na dat drukke programma van de laatste weken .
    Morgen een mooie rit naar en veel plezier in SF ,geef Judy een extra hug van mij .
    Liefs ,ook van opa ,
    oma

• 22 Juli 2014 - 14:06

Astrid:

Relaxte dag, lekker strandje! Liefs, XXXX

• 22 Juli 2014 - 15:01

Ieniemienie:

Zo even een relax dagje, heerlijk mooi strand en weer mooie foto's veel plezier bij de familie.

• 23 Juli 2014 - 12:57

Nancy:

Hello you 4,
    Zelf zijn wij dus ook even een paar dagen er tussen uit gegaan. Bernkastel Kues, om precies te zijn,dit ligt in het moezelgebied erg leuk! Die moezel wijn is t alleen niet,...zelfs de droge witte was mijn te zoet! Geeft niet Bier/ Pils was heerlijk. En t eten ook, heerlijke salades en mooie visies en vleesies met gekookte of gebakken aardappeltjes of rijst groente er was ook een geweldige Italiaan, met hotel en daar sliepen wij en hadden een prima ontbijtbuffet.
    Ja, dit moest ik toch ff schrijven hoor want ook Mick jullie vakantie/ verhaal gaat ook over eten en dus de smaakpapillen. Dit gegeten daar,....met zus gegeten zo en wel daarom. Elk decor begon mij teboeien zoals je het weer heerlijk beschreef, daar kreeg ik honger van en moest dus door lezen. En over smaak valt niet te twisten, maar t leest gewoon wel ook lekkerder toch?
    Goed en nu de toet???? Want t zit er bijna op maar,....dat is't 'm misschien net DE KERS OP DE TAART! Geniet er nog maar lekker van.