Dag 8 - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Mick Vermeulen - WaarBenJij.nu Dag 8 - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Mick Vermeulen - WaarBenJij.nu

Dag 8

Door: Mick

Blijf op de hoogte en volg Mick

13 Juli 2014 | Verenigde Staten, Moab

Het is vandaag dag 8, we bezoeken vandaag Monument Valley, The Mexican Hat en gaan richting Moab, Utah waar we 3 nachten zullen verblijven.

Vandaag is de eerste dag dat ik echt lekker heb kunnen uitslapen, eindelijk ben ik niet echt moe meer en kunnen we er goed tegen aan overdag. We moeten namelijk best veel rijden en dan is het niet heel handig om steeds in slaap gevallen, dit gebeurt me de laatste tijd heel erg veel. We kleden ons aan en ontbijten in het motel, we hebben best goed eten: eitjes, wafels en worstjes. Papa was nog van plan om wat gratis spullen mee te nemen, echt Hollands natuurlijk. We hebben het uiteindelijk niet gedaan maar in de lift stond ook al een vrouw die haar zakken compleet gevuld had met gratis eten. In onze kamer verzamelen we snel onze koffers, stoppen alles in de auto en gaan op weg naar Monument Valley, ongeveer twee uurtjes rijden.

Onderweg wordt het landschap steeds mooier, er komen veel meer rotsen en rare formaties. Ook was Dave op een zekere grappen marathon, er werden aardig wat klassiekers gedropt hoor. Bijvoorbeeld dat de mensen die films maken bij monument valley geen hooikoorts moeten hebben in verband met de verscheidene plantjes verspreid over het oppervlak, erg hilarisch natuurlijk. Dit soort grapjes maken de dag meteen een stuk leuker. In Monument Valley gaan we een heel mooie route doen die makkelijk te maken is met onze four wheel drive GMC. We moeten aardig wat heuveltjes af en de rit is dan ook wat hobbelig maar dat stopt ons niet hoor.

We komen echt de mooiste dingen tegen, heel veel formaties. Onder andere de Three Sisters, dit zijn drie puntige rotsen met twee lange aan de buitenkant en een wat kleinere aan de binnenkant. Ook hier werd weer een grapje over gemaakt deze keer door stand-up comedian Marcel Vermeulen, er werd namelijk een opmerking gemaakt over waar het op lijkt als je de foto omdraait. Ik denk dat je het idee wel snapt. Na the three sisters komen we nog heel veel mooie dingen tegen, heel veel rotsen. Natuurlijk maken we bij bijna elke rots even een leuk fotootje om daarna weer op ons blog te plaatsen.

Ook komen we een rots tegen die mooi staat met een vallei als achtergrond, we willen hier graag een foto van en dat papa dan aan de andere kant van de vallei staat. Er was eerst een andere man aan de beurt en daar wachten we dan ook netjes op. Maar tijdens het wachten lopen twee Aziatische mensen gewoon er naar toe, erg beleefd en beschaafd natuurlijk. Als ze klaar zijn moeten we snel toeslaan omdat ik in de verte al meer touringbussen zie aankomen. Voordat de hele rots volstaat moet dus de foto gemaakt worden. Alleen het moment dat we terugkomen bij de auto is vaders opeens verdwenen. Na een tijdje te zoeken vonden we hem een foto maken van weer een rotsformatie. We gaan weer verder.

Ondertussen is het al in de middag en bloedheet, we moeten een beetje opschieten omdat we ook op tijd in Moab moeten aankomen en we nog de Mexican Hat willen zien. Dit maakt de rit nog wat meer bumpy. Met het tempo erin worden we uit onze stoelen geschoten. Maar ach als je je arm uit het raam steekt en het dak vasthoudt zie je er wel cool uit op zo'n weggetje. We rijden nu nog meer door tot we uit het park zijn, we trappen de auto nu echt op z'n staart en gaan naar de Mexican Hat. De weg hier naartoe is niet heel erg lang, ongeveer een half uurtje. Ondertussen komen we ook heel mooie andere dingen tegen. Toen we bij de Mexican Hat waren was het wel heel erg mooi. Het is een soort steen die op dunne andere stenen balanceert. Hier schieten we nog een paar andere mooie foto's, ook van de auto die mooi schuin staat op een helling.

Na de Mexican Hat gaan we richting Moab in Utah. Hier verblijven we dan drie nachten. De weg naar Moab is wel ietsje langer dan naar Monument Valley. Namelijk iets meer dan twee uur. Maar dames en heren de tijd vliegt als Dave weer klassiekers laat horen in zijn grappenmarathon. Het kan ook dat de tijd snel ging omdat ik weer bijna in slaap viel maar ik denk dat het vooral kwam door de geweldige grappen van meneer Dave Vermeulen.

Na twee uur country muziek zijn we dan in Moab, we gaan eerst naar ons motel waar we te horen krijgen dat Nederland 3-0 tegen Brazilië heeft gespeeld, natuurlijk erg mooi. Derde van de wereld is niet niks natuurlijk zeker niet vergeleken met het vreselijke EK van twee jaar terug. We zijn nog trots op Nederland! Onze spullen gepakt gaan we op zoek naar een restaurantje. We eindigen in Eddie McStiff's Bar and Grill. Waar we .. naja een beetje matig eten krijgen. Het is niet erg speciaal of zo. Ik denk dat dit het eerste restaurant was waarvan ik dacht "Dit had ik thuis ook kunnen maken." Maar oke, de buikjes zitten vol daar gaat het om. Totdat we een ijs winkel zien dan zitten de buikjes niet meer vol, papa en ik nemen een lekker ijsje, en papa krijgt lekker twee bolletjes te veel. Ach als het lekker is maakt dat natuurlijk ook niet zoveel meer uit.

Na de ijsjes doen we nog boodschappen voor morgen, dan gaan we namelijk Arches national park waar het extreem heet gaat worden, we moeten dus zelf veel dingen meenemen. Na onze spullen te kopen gaan we weer terug naar het motel, we doen allemaal nog ons ding, schonen een paar iPhonetjes op, kijken een paar TV programmaatjes en gaan dan richting bed. Dit was het al weer, tot morgen allemaal en bedankt voor het lezen :)

• 13 Juli 2014 - 07:56

Bep:

Mooie dag ! Groetjes opa en oma

• 13 Juli 2014 - 10:37

Ieniemienie:

Zo te lezen een gezellige dag weer geweest, met de moppentopper Dave aan boord. Doeii ieniemienie

• 13 Juli 2014 - 10:50

Astrid:

Waaaaaaauuuw!! Wat is de natuur daar prachtig. Jullie moeten 's avonds wel heel vermoeide ogen hebben van al dat moois wat jullie zien. Ik ben nog steeds jaloers! Weer dank en geniet ze verder! XXXX

• 13 Juli 2014 - 11:35

Nancy:

Hello U4,

Wat heerlijk om dit ontzettende leuke reis verslag te kunnen en mogen lezen. En nog mooier in 1996 dat is gewoon de vorige eeuw hahahaha! Waren Peter en Ik ook in alle staten....... die jullie nu met z'n viertjes beleven. M & D kwamen wij toen tegen in de buurt van Bryce Canyon Hebben daar toen samen 2 dagen op getrokken. Dat was ook zo geweldig! Good,.....have à lot off fun CU...