Dag 6 - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Mick Vermeulen - WaarBenJij.nu Dag 6 - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Mick Vermeulen - WaarBenJij.nu

Dag 6

Door: Mick

Blijf op de hoogte en volg Mick

11 Juli 2014 | Verenigde Staten, Flagstaff

Vandaag is het dag 6, we gaan behoorlijk wat leuke dingen doen, bijvoorbeeld naar de Scottsdale Gun club maar ook gaan we afspreken met Carol, verre familie uit Amerika van ons.

Zoals gewoonlijk begint de dag vroeg omdat we richting de gunclub in Scottsdale gaan, we moeten dus rond 8 uur in de auto zitten. We ontbijten weer met lekkere wafels, kleden ons aan en maken ons klaar voor de reis. Onze dagen in Tuscon waren erg leuk, maar nu gaan we verder naar de volgende bestemming. (de eindbestemming vandaag is hoog in bergen, namelijk Flagstaff). We gaan dus eerst richting Scottsdale, een rit van ongeveer 2 uurtjes. Het is een erg rustige rit, tussendoor val ik soms nog even in slaap omdat ik de laatste tijd niet zo heel veel geslapen heb.

Eenmaal aangekomen bij de Gun Club gaan we naar binnen en wordt je meteen begroet door een gigantische minigun (de naam is erg ironisch, ik weet het..) We kijken even rond en gaan naar de balie voor gun rentals. Nu denken mensen misschien dat het allemaal erg makkelijk gaat maar er zit toch nog het een en ander aan vast. Ten eerste leren ze je precies hoe je veilig moet omgaan met wapens en hoe gevaarlijk ze zijn. Vervolgens nog wat formuliertjes en daarna mogen we wapens kiezen. Papa en Dave gaan voor een handpistool maar ik was toch wat meer geïnteresseerd in het wat zwaardere geschut, ik neem dus een SCAR in handen. Eigenlijk maakte het niet zo veel uit wat je koos want onderling mochten we gewoon wisselen.

Na het eerste schot had ik echt in m'n hoofd van "Dit is het nou." en ik vond het ook wel behoorlijk vet. Met assistentie van de medewerker van de winkel (je mag bijvoorbeeld niet het machinegeweer zelf laden voor veiligheidsregels) worden we begeleid en veilig door onze patronen heen gebracht. Uiteindelijk is de SCAR helemaal leeg en mogen we met het handgeweer schieten, Dave eerst. Ook hij krijgt weer instructies en mag dan beginnen. Afwisselend gaan we weer door de patronen heen tot alles op was. Het was echt een hele ervaring, ik heb nog weinig dingen als dit meegemaakt. We zochten ook nog een souvenirtje, papa werd nog een gigantisch lichte zaklamp aangeboden, maar oke we houden de souvenirs wel bij herinneringen.

Na de gunclub hadden we afgesproken met Carol in een restaurantje niet ver van de club af. Het is er erg gezellig. Na een tijdje komt Carol binnen, ze kwam namelijk van haar werk, het was erg leuk om haar te ontmoeten omdat ik nog niemand van de familie van Peggy kende eigenlijk. Even ter informatie: mijn oma heeft een broer, Hans, Hans woont in USA met mijn achter neven en nichten, Peggy is zijn vrouw en Carol is weer een dochter van Peggy. We hebben een erg uitgebreide familie. Het gaat allemaal erg gemakkelijk, we praten gezellig en ook ik praat lekker mee. Gelukkig heb ik niet aan het pittige eten gezeten daar anders moest ik waarschijnlijk de hele tijd schreeuwen om melk (thanks for the tip Judy :). Na lekker te hebben gegeten nemen we afscheid en gaat Carol weer naar haar werk, ook hebben nog een leuk fotootje geschoten.

We gaan nu richting Sedona om een mooie route te maken door bergen, hierna gaan we door naar Flagstaff. Onderweg naar Sedona, na een keer de verkeerde afslag te nemen en weer helemaal om te draaien, komen we echt de mooiste bergen tegen. Ze zijn echt gigantisch. Er zijn veel Scenic stops tussendoor, hier kan je even parkeren, een foto maken en weer verder gaan met je reis. Dit doen we meerdere keren, ik liet hier onder andere Dave een bronzen varkentje aaien, ik heb echt geen idee waarom maar ik vond at het een nodige bezigheid was. Na alle stops gaan we langs Sedona waar we even snel wat te drinken nemen om af te koelen en daarna onze reis voort te zetten naar Flagstaff.

De reis is redelijk kort, ongeveer een uurtje rijden. We komen steeds meer de bergen in en m'n oren ploppen dan ook regelmatig van het hoogteverschil. Toen we aankwamen was het een erg leuk huisje, we hebben weer een tweede verdieping van een huis, deze keer van Papa Jim. Zo noemt hij zichzelf. Deze man doet ook tours door de Grand Canyon waar we morgen heen gaan, alleen kunnen we niet met hem gaan omdat dat te lang duurt.

Na het huis te verkennen gaan we naar een brouwerij om lekker avond te eten en bier te drinken, naja ik zit zoals gewoonlijk weer aan de Fanta maar je snapt het idee wel denk ik. Vaders zit aan de pittige chili. En voor de eerste keer in the history of mankind eet ik hetzelfde als Dave na hem aan te sporen, een hamburger met ei, kaas en bacon. One small step for men, but a huge leap for mankind, Dave eet iets anders dan patat. Na het eten zitten we helemaal vol dus dessert gaat er niet meer in.

Op de weg naar huis besluiten papa en ik dat we nog wel graag naar het Lowell observatorium willen, Dave en mama blijven dan thuis en wij gaan gezellig met z'n tweeën. Het was allemaal erg indrukwekkend: er waren heel veel telescopen opgesteld naar verschillende dingen, we hebben Saturnus gezien, de maan van heel dichtbij, verschillende sterrenstelsels en ook ingezoomde sterren. Ook was er een heel gemotiveerde man achter de balie.. Ja dit noemen ze sarcasme, de man had er weinig zin in was te merken. Maar buiten dat was het heel indrukwekkend. Nu weten we bijvoorbeeld dat Saturnus 880.000.000 mijl ver weg is. Natuurlijk zegt dit je niet zo veel omdat het niet in kilometers is (eerlijk, het zegt mij ook vrij weinig) maar laten we het er op houden dat het gewoon heel erg veel is. Ook was het heel erg toeval dat we er waren: de afgelopen twee weken was het namelijk elke dag bewolkt behalve vandaag, hierdoor waren er dus amper mensen en konden we makkelijk bij alle opgestelde telescopen en zelf foto's maken van Saturnus en de Maan, zie foto's! Helemaal op het einde ging een medewerkster tien minuten na sluitingstijd nog sterren voor ons opzoeken.

Hierna gaan we toch echt naar huis, inmiddels was het al 10 uur. Eenmaal thuis hebben we nog gepraat met de onderburen, de onder verdieping van het huis wordt namelijk ook verhuurd. Erg aardige mensen, eentje uit de Filipijnen. Het was wel erg grappig want ze doen precies dezelfde route als wij maar dan andersom. Zij kwamen net uit Moab en wij gaan er overmorgen naar toe. Maar ja, na al het geklets gingen we naar boven, schreven nog een blogje, uploadde wat foto's en gingen naar bed. Morgen staat een mooie dag weer klaar, dus dan zal je weer van ons horen, tot de volgende keer :)

- Mick

  • 11 Juli 2014 - 08:53

    Astrid:

    Wederom dank voor het verslag, schietgrage gasten! Leuke foto's! XXXX

  • 11 Juli 2014 - 18:27

    Ieniemienie:

    Ik heb weer genoten van het verslag. Kom net thuis ik dacht even kijken naar Mick zijn blog en dan pas eten. Hier is t erg rustig na een ongelofelijke onweersnacht, maar vandaag in Hoofddorp volop zon. Elders in t land was t minder. Zit nu heerlijk buiten te eten. Wederom een fijne dag voor jullie.

    Groetjes
    Ieniemienie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Flagstaff

USA reis zomer 2014

We gaan een rondreis door USA maken.

Recente Reisverslagen:

26 Juli 2014

Dag 21

25 Juli 2014

Dag 20

24 Juli 2014

Dag 19

23 Juli 2014

Dag 18

22 Juli 2014

Dag 17
Mick

Actief sinds 15 Juni 2014
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 9215

Voorgaande reizen:

24 April 2015 - 10 Mei 2015

USA Florida 2015

05 Juli 2014 - 27 Juli 2014

USA reis zomer 2014

Landen bezocht: