Dag 5 - Reisverslag uit Tucson, Verenigde Staten van Mick Vermeulen - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit Tucson, Verenigde Staten van Mick Vermeulen - WaarBenJij.nu

Dag 5

Door: Mick

Blijf op de hoogte en volg Mick

10 Juli 2014 | Verenigde Staten, Tucson

Hallo iedereen en een hele goedemorgen, vandaag zijn we in Tucson Arizona en gaan naar The Boneyard, dit is een opslagplaats voor oude militaire vliegtuigen. Ook is er natuurlijk voetbal.. Maar uhm.. Laten we het daar maar niet over hebben.

De dag begint redelijk vroeg, we ontbijten met wafels en brood, op brood honingham wat ik blijkbaar totaal niet lekker vind. Maar ja voor alles een eerste keer denk ik. Nadat we allemaal zijn aangekleed gaan we richting The Boneyard, de officiële naam is eigenlijk AMARG (the 309th Aerospace Maintenance And Regeneration Group) maar dat is allemaal veel te veel uitspreekwerk, en natuurlijk klinkt Boneyard wel wat cooler. De plek is wel erg indrukwekkend: er staan ruim 4500 vliegtuigen, reikend van onzichtbare vliegtuigen tot Galaxy transportvliegtuigen (Zie de foto's).

Eenmaal aangekomen gaan we richting de balie waar we onze paspoorten moeten laten zien omdat we een Amerikaanse luchtmachtbasis gaan betreden. Eerst lopen we in het PIMA Air & Space Museum, dit is eigenlijk waar de tours geregeld worden. De eerste tour is met een karretje door de vliegtuigen die buiten zijn opgesteld, hier staan aardig wat gekke dingen tussen. Een soort zeppelin vliegtuig, maar ook een gigantische C-130 en vliegtuigen met 6 propellers. Deze tour duurt even maar is ook erg leerzaam. Dave heeft vooral zijn voeten bekeken aangezien hij een beetje moe was. Maar de rest van ons groepje heeft goed de vliegtuigen bestudeerd.

De volgende tour is in een grote bus, deze bus gaat naar de echte luchtbasis (Davis-Monthan Airforce Base) een paar mijl verderop. De presentie van deze luchtbasis was al te merken omdat je tijdens de eerste toer aardig wat brandstofverbruik in de lucht heen en weer hoorde gaan. Er was wel een regel bij deze basis: maak geen foto van de poort. Deze regel werd pas verteld nadat Marcel de tourist al een foto had gemaakt, dus ja nu zijn we zo'n beetje vogelvrije illegale vakantiegangers geworden.

De basis is super indrukwekkend: overal waar je kijkt staan vliegtuigen uitgesteld. Aan de ene kant rijen met F-16's. En echt geen kleine rijtjes hoor.. Er stonden miljarden dollars naast elkaar opgesteld daar. De vliegtuigen worden weer functioneel gemaakt omdat het Amerikaanse leger ze om gaat bouwen voor test drones zodat de nieuwe piloten deze lekker kapot kunnen schieten (niet de bedoeling maar dit gebeurt nog wel is). Ook is er een rijtje met wat speciale vliegtuigen opgesteld, hier krijgen we wat meer informatie over. Als laatste zien we het befaamde onzichtbare vliegtuig wat ze zien is bij de foto's.

Hoe verder de tour gaat hoe meer ik onder de indruk raak, er zijn letterlijk zo veel vliegtuigen daar het is niet normaal. Als je wilt kan je het op google maps opzoeken en van bovenaf bekijken. Ga de vliegtuigen maar tellen, ik denk niet dat je heel ver zal komen. Het mooiste zijn de Galaxy transport voertuigen, hier staan er honderden van maar het mooie is dat ze zo gigantisch zijn je voelt je meteen zo klein als je er langs gaat. Na een redelijk lange rit is de tour voorbij, we hebben er zeker van genoten. Toch moeten we opschieten want we willen natuurlijk niet Nederland - Argentinië missen.. Zuuuchhttt.. Helaas kunnen we de toekomst niet voorspellen. Maar oke, we vertrokken richting een pub.

We zaten eerst in een koffiewinkeltje dat direct naast de pub zat, een klein foutje maar in de pauze van de wedstrijd gingen we richting de echte pub. De pub is trouwens de Thundercanyon Brewery voor de bierliefhebbers onder ons, aan de naam kan je wel zien dat het dus ook een brouwerij is. Hier namen we nog lekker wat te eten waar we vergezeld werden door Amerikanen die voor Argentinië waren. Vanzelf was ik de wedstrijd helemaal zat, mede omdat er slecht gespeeld werd en ook omdat ik redelijk hoge nood had maar deze daad niet wilde verrichten in de pub. Toen na de verlenging.. En de penalties gingen we richting huis, compleet stil, teleurgesteld.. Je snapt het onderhand wel. Volgende keer beter, zeggen de optimisten.

Toen we thuis waren was het nog redelijk vroeg dus gingen papa en ik nog een paar potjes poolen wat erg leuk was, ook probeerde ik ons Donkey Kong arcade apparaat aan de praat te krijgen maar dat werkte niet zo heel goed. We doen allemaal nog een beetje ons ding en gaan uiteindelijk op weg naar een Mexicaans restaurantje (BK, ja dat is de naam). Hier kan je namelijk erg goed en lekker Mexicaans eten krijgen wat we tot nu toe nog niet echt gegeten hebben.

Het is erg gezellig, overal wordt er lekker in ons gezicht geduwd dat we verloren hebben, prachtig. Ook denk ik er maar steeds aan hoe erg Messi lijkt op Liam Neeson (Acteur), maar dat is een ander verhaal. We krijgen allemaal heel lekker eten, ook was er heel pittige saus. Ik ga niet nog een keer de fout in dus ga ik om met de saus alsof het een kernkop is. Iets te veel en m'n keelgat zou weer vernietigd worden, ik heb zeker geleerd van m'n fouten. Ik kreeg een lekkere burrito, papa en mama namen tortilla's en Dave een cheeseburger. Als dessert ging er nog een goed vullend cheesecakeje in waarna we weer vertrokken richting ons mooie huisje om zo de dag af te sluiten. We maken allemaal nog even gebruik van onze elektronische apparaten, maar ook bereidden we ons voor op morgen: we gaan namelijk naar de Scottsdale Gunclub waar ik m'n eerste vuurwapen ooit zal schieten, ik ben heel erg benieuwd en heb er veel zin in :)

Dit was het alweer, tot morgen!

- Mick

• 10 Juli 2014 - 07:05

Mick Vermeulen:

Belangrijk: de vierde foto is het onzichtbare vliegtuig

• 10 Juli 2014 - 07:53

Astrid:

Weer hartelijk dank voor het verslag. Zeer indrukwekkend dat Boneyard en vooral het onzichtbare vliegtuig! Ook wij hebben gisteren het laatste stukje van de wedstrijd gezien. Jammer dat Nederland niet door is, maar de wereld is niet vergaan! Wat een leuk speelkamertje in jullie huis daar... XXXX

• 10 Juli 2014 - 08:57

Bep:

Leuk verslag Mick ,veel plezier morgen ,maar 'k zou ,als ik jou was ,niet te veel schiet-foto's en verhalen op FB zetten .
    Bezorgde Oma

• 10 Juli 2014 - 18:16

Ieniemienie:

Wat een vliegtuigen zeg, zoveel heb ik hier nog niet zien overvliegen. Ik geniet elke dag van je ferslag, en kijk er ook echt naar uit. Mocht je ooit geen werk hebben id toekomst, wordt dan schrijver, wat dat je doe met veel passie. Veel lol met schieten, ik heb t er niet zo op, maar ja. Groetjes aan Dave zijn voeten.

Xxxxx
    Ieniemienie